Retkipäivä 16.8.2022 Huittinen-Keikyä-Tyrvää

Retkipäivämme suuntautui ensin Huittisiin Mattilan Marjatilalle, jossa saimme hyvän katsauksen nykypäivän marjaviljelyyn sekä tilan monimuotoiseen toimintaan. Kahvittelun jälkeen suuntasimme Sastamalan Keikyään, jossa sijaitsee talkoovoimin uusittu kulttuurihistoriallisesti arvokas, Suomen pisin puinen riippusilta. Oppaanamme toimi sillan kupeessa kasvanut, korjausprojektiin osallistunut jäsenemme Heikki Saari. Heikki ja vaimonsa Sirkka huolehtivat meidän matkalaisten nestetasapainosta helteisessä matkapäivässämme. Päivän päätteeksi suuntasimme historiaa huokuvaan 100-vuotiaaseen, hienosti entisöityyn Tyrvään pappilaan, jossa saimme kuulla pappilan historian ja nykytilan. Hienossa pappilan salissa nautimme kolmen lajin päivällisen pöytiin tarjoiltuna. Mielenkiintoiset kohteet, aurinkoinen sää (osin jopa tukalan lämmin, onneksi bussimme jäähdytys toimi erinomaisesti), hyvä seura ja ruoka  – antoisa matkapäivä.

Kuvat Antti Roine.