Käsis-kerho

Käsis jää 25.4. kokoontumisen jälkeen kesätauolle.

Kokoontumisaika:             joka torstai

Kello:                                   12:00-15:00

Kokoontumispaikka:         Ulvilan kirjasto

Kerhon vetäjä:                    Aino Laine, 044 593 2617,

aino.k.laine@gmail.com

Käsityökerho Käsis on kokoontunut kirjaston tiloissa kevät- ja syyskaudella kerran viikossa jo vuodesta 2019 alkaen. Kerhon toiminta alkoi Aino Laineen toimesta ja meitä on ollut koolla 5-9 kerholaista kerrallaan.

Tarkoitus on viettää yhdessä aikaa käsitöitä tehden. Samalla voimme jakaa kokemuksia ja vinkkejä laidasta laitaan, ideoida uutta, herätellä henkiin vanhoja/piileviä kykyjä. Ja tietysti vaihdamme kuulumisia, käymme ajankohtaiset asiat läpi, muistutamme toisiamme tulevista tapahtumista ja ilmoittautumisista – usein ilmoittautuminenkin hoituu siinä samalla. Kirjaston kahviautomaatista hörppäämme välillä kahvit, joko mausteilla tai ilman.

Kukin voi tehdä omia käsitöitään oman mieltymyksensä mukaan, tyyli on vapaa, mutta pääasiassa kutomalla tai virkkaamalla. Sukkia, tossuja, lapasia, myssyjä, kaulaliinoja, pitsiliinoja, koristeita sekä erilaisia neuleita - isoille ja pienille. Halutessaan voi valmistaa myös yhdistyksen langoista tuotteita, joita jaamme yhdistyksen luennoitsijoille. ja esiintyjille kiitokseksi. Nämä ovat suosittuja muistamisia ja on otettu ilolla ja kiitoksella vastaan.

Jos käsillä tekeminen tuntuu omalta, niin lähde mukaan – vaikka vain vähäksi aikaa kerrallaan. Ei etukäteisilmoittautumista. Tervetulleita ovat niin vasta-alkajat kuin jo ’kutimet kädessä’ syntyneet.

Katso Tapahtumakalenterista seuraava kokoontuminen.

Katso juttu Käsis-kerhosta Patinassa 3/2023 - tiedosto alla.

Käsiskerholaisia Kokoontuvat kirjastossa